شرایط و قوانین پردو

  • بخش اول ) تعاریف
  •  
  • 1.1 پردو :
  • بزرگترین سامانه خرید و فروش آنلاین کشور.
  •  
    1.2 کاربر :
  • شخصی است اعم از حقیقی یا حقوقی که در سامانه پردو (PARDOO) ثبت نام کرده و مشخصات وی به عنوان خریدار/فروشنده ثبت می گردد.
  •  
  • 1.3 پرتال کاربران :
  • وبگاهی به آدرس https://pardoo.ir که خریدار و فروش نده در آنجا حساب داشته و از طریق این حساب قدرت خرید و فروش و مدیریت محصولات، پرتال پشتیبانی و حل اختلاف را دارد.
  •  
  • 1.4 ضمانت برگشت وجه :
  • ضمانت صادره از سوی پردو (PARDOO) برای تمامی محصولات ثبت شده جهت حمایت خریدار برای خرید محصولات .
  •  
  • 1.5 کیف پول :
  • مجموعه دارایی های مالی است که از فروش محصولات و یا افزایش مالی آنلاین شارژ می شود.
  •  
  • 1.6 سبد خرید :
  • مجموعه محصولات سفارش داده شده و قابل به پرداخت آنلاین
  •  
  • 1.7 کارت هدیه :
  • کد منحصربه فرد که قابلیت تخفیف و بهره مندی از مزایای خاص در سامانه پردو (PARDOO) را دارد.
  •  
  • 1.8 روش حمل و نقل :
  • انتخاب نوع ارسال محصولات به همراه ثبت هزینه ارسال و یا امکان ارسال رایگان توسط فروشنده
  •  
  • 1.9 زمان تحویل کالا :
  • مدت زمان تعیین شده ارسال کالا بعد از فروش قطعی از حداقل روز تا حداکثر روز بر اساس سیاست سامانه پردو (PARDOO) 


  •  
  • بخش دوم ) هویت
  •  
  • 2.1 هویت شرکت :
  • شرکت طیف افزار داده شریف به شماره ثبت 6983، ثبت استان مازندران شهرستان آمل و شناسه ملی 14005360843 و آدرس اینترنتی https://pardoo.ir با نام تجاری پردو (PARDOO) که در این توافق نامه پردو نامیده می شود.
  •  
  • 2.2 هویت کاربر :
  •  کاربر، شخص حقیقی یا حقوقی است که مشخصات وی در پردو (PARDOO) و بانک اطلاعات کاربران وجود دارد و تمامی محصولات تحت حساب وی مدیریت/فروش/خرید می شود.

  •  
  • بخش سوم ) توافق نامه کاربری
  •  
  • 3.1 طرفین توافق نامه :
  • این توافق نامه فی مابین شرکت طیف افزار داده شریف به شماره ثبت 6983 و شناسه ملی 14005360843 به نشانی دفتر مرکزی مازندران، آمل، پارک علم و فناوری مازندران طبقه دوم پلاک 43 از یک طرف و از طرف دیگر کاربر در جهت ارائه خدمات خرید/فروش محصولات به مدت زمان حضور کاربر در وبگاه https://pardoo.ir منعقد می گردد.
  •  
  • 3.2 شرایط توافق نامه :
  •  
  • 3.2.1 شرایط عضویت کاربر حقیقی :
  • تمام اشخاص حقیقی مقیم ایران قابلیت عضویت و استفاده از خدمات منحصر پردو (PARDOO) را دارند.
  •  
  • 3.2.2 شرایط عضویت کاربر حقوقی :
  •  تمام اشخاص حقوقی با معرفی نماینده تام الاختیار خود قابلیت عضویت و استفاده از خدمات منحصر پردو (PARDOO) را دارند. 
  •  
  • 3.2.3 شرایط تعیین نام کاربری :
  • کاربر جهت عضویت در پردو (PARDOO) نیازمند انتخاب نام کاربری به شکل لاتین و یا ترکیب از عدد و حروف انگلیسی با رعایت عدم استفاده از کلمات بر خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.
  •  
  • تبصره 1 : در صورت ثبت نام کاربری بر خلاف شئونات اجتماعی، مذهبی، سیاسی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران پردو (PARDOO) قادر به مسدود سازی کاربر و حذف آن می باشد.
  •  
  • 3.2.4 قوانین رفع مسئولیت پردو (PARDOO) :
  • پردو (PARDOO) تنها موارد امنیتی جهت حفظ نام کاربری و گذرواژه کاربر در سامانه pardoo.ir را دارد، لذا در صورت وارد نمودن اطلاعات ورود در وبگاه های غیر، مسئولیت آن بر عهده کاربر می باشد.
  •  
  • 3.2.5 فراموشی گذرواژه :
  •  در صورت فراموشی گذرواژه توسط کاربر، کاربر قادر به بازیابی آن توسط شماره همراه و پست الکترونیک ثبت شده در سامانه می باشد.
  • تبصره 1 : در صورت عدم دسترسی به موارد ذکریه 3.2.5 جهت بازیابی گذرواژه، کاربر با ارسال مدارک هویتی و ارتباط با پشتیبان از طریق پست الکترونیک support@pardoo.ir قادر به بازیابی گذرواژه می باشد.
  •  
  • 3.2.6 ممنوعیت استفاده از حساب دیگران :
  • کاربر حق انتقال حساب خود جهت استفاده از خدمات پردو (PARDOO) را ندارد، لذا جهت استفاده حساب کاربری کاربر توسط دیگران بنا به دلایل خاص، با رضایت کتبی کاربر و بررسی بخش حقوقی پردو (PARDOO) بلامانع می باشد.
  •  
  • 3.2.7 اطلاعات دریافتی از کاربر جهت عضویت :
  • سامانه پردو (PARDOO) جهت ارائه خدمات، نیازمند دریافت اطلاعات هویتی و آدرس از کاربر می باشد. لذا کاربر موظف است بعد از ثبت نام جهت دریافت خدمات (خرید/فروش/پشتیبانی) اطلاعات خود از قبیل نام و نام خانوادگی، کدملی، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، نام پدر، آدرس و کدپستی را در سامانه ثبت نماید و همچنین درصورتی که پردو (PARDOO) در مسیر زمانی خود نیازمند اطلاعات دیگری باشد، این امکان برای خود محفوظ می دارد.
  •  
  • 3.2.8 اطلاعات مالی کاربر :
  •  پردو (PARDOO) جهت واریز وجوه فروش موجود در کیف پول کاربر را تنها از طریق شبا و ساتنا واریز می نماید، لذا کاربر تنها نام بانک و شماره شبا خود را در سامانه ثبت نماید.
  • تبصره 1 : در صورتی که اطلاعات صاحب حساب با اطلاعات ثبت شده در سامانه پردو (PARDOO) مغایر باشد، امکان تایید شماره شبا وجود ندارد.
  • تبصره 2 : کاربر قادر به ثبت بیش از یک شماره شبا بوده و در زمان واریز وجه می تواند حساب قادر به دریافت وجه را انتخاب نماید.
  •  
  • 3.2.9 حریم شخصی :
  •  پردو (PARDOO) جهت حفظ اطلاعات کاربر موظف به حفاظت آن می باشد لذا جهت مشاهده متن کامل حفظ حریم شخصی بر روی این لینک کلیک نمایید. 
  •  
  • 3.2.10 لغو عضویت :
  • کاربران پردو (PARDOO) قادر به لغو عضویت خود از وب سایت هستند، لذا کاربر پردو (PARDOO) بنا به هر دلایلی علاقه به ادامه همکاری با ما نباشند، می توانند با درخواست کتبی خود مبنی بر مسدود سازی حساب کاربری، اقدام به لغو عضویت نمایند.
  • تبصره 1 : جهت لغو عضویت، کاربر نیازمند ارسال درخواست کتبی به پست الکترونیک support@pardoo.ir می باشد.
  • تبصره 2 : پردو (PARDOO) قادر به حذف کامل کاربر بعد از تایید لغو عضویت نمی باشد.
  •  
  • 3.2.11 نمرات منفی :
  •  پردو (PARDOO) جهت بهبود دادن خدمات خود و جلوگیری از کاربرانی که قوانین پردو (PARDOO) را رعایت نمی کنند، اقدام به ثبت نمرات منفی به ازای هر تخلف در هر بخش در نظر گرفته است. لذا برای مشاهده نمرات منفی و مثبت روی این لینک کلیک نمایید. 
  •  
  • 3.2.12 ارتباط خریداران با فروشندگان :
  •  سامانه پردو (PARDOO) تنها روش برقراری ارتباط فی مابین خریداران و فروشندگان را پیام و یا بخش پرسش و پاسخ زیر هر محصول در نظر گرفته است. 
  • بنا به تصمیم پردو (PARDOO) هیچ یک از خریداران و فروشندگان قادر به ارسال شماره تماس، پست الکترونیک، لینک خارجی قابل ارتباط، نمی باشند.
  • تبصره 1 : فروشنده جهت ارسال محصول خود بعد از خرید نهایی به خریدار، تنها به آدرس، کد پستی، نام و نام خانوادگی خریدار و شماره تماس پردو به شماره 0219130771 دسترسی دارند.
  • تبصره 2 : بنا به اهمیت ماده 3.2.12 پردو (PARDOO) جهت کنترل پیام ها نیازمند تایید و رد آنها قبل از نمایش پیام می باشد، لذا پردو (PARDOO) جهت انجام این امر این اجازه را به خود داده و کاربر هیچ حقی جهت سلب موضوع ندارد.
  •  
  • 3.2.13 عدم دسترسی سایت :
  • اگر علیرغم تلاش شبانه روزی پرسنل در جهت فعال بودن سایت، در بعضی از موارد به دلایل غیر ارادی و یا فورس ماژور دسترسی 24 ساعته کاربر به سایت مقدور نباشد، با پذیرش این توافقنامه کاربر حق هیچگونه اعتراض و اقامه دعوی در خصوص قطع تماس احتمالی و همچنین زیانها و خسارات احتمالی وارده ناشی از موارد مذکور را نداشته و این حق را از خود سلب می نماید. 

  •  
  • بخش چهارم ) خرید/فروش
  •  
  • 4.1 خرید
  •  
  • 4.1.1 تضمین برگشت وجه :
  • پردو (PARDOO) جهت بررسی اختلافات احتمالی، کالاهای ثبت شده در سامانه را به استناد نوع کالا (نوآکبند/نو غیرآکبند/دست دوم/ تعمیری/معیوب یا غیر قابل استفاده)، تصاویر ارسال شده توسط فروشنده، متون توضیحات و بخش پرسش و پاسخ، را تضمین و در صورت بروز مشکل در بخش حل و اختلاف مورد بازبینی دقیقتر قرار می دهد.
  •  
  • 4.1.2 مسدود سازی بخش های خرید :
  • بخش خرید به چهار بخش خرید عادی، خرید با پیشنهاد کمتر، خرید با تخفیف و خرید مزایده تقسیم شده و هر بخش دارای 30 نمره مثبت می باشد، لذا بر اساس مفاد قوانین نمرات منفی، در صورتی که هر کاربر در هر بخش نمرات کمی داشته باشد، بخش مربوطه به طور موقت/دائم مسدود می شود.
  •  
  • 4.1.3 هزینه پستی :
  • کالاهای ثبت شده توسط فروشنده، در بخش هزینه پستی، به صورت رایگان/پس کرایه/پیش کرایه می باشد، لذا این هزینه توسط فروشنده محاسبه، ثبت و قابل به کم و زیاد کردن هزینه قبل از خرید توسط فروشنده می باشد.
  •  
  • 4.1.4 انصراف از خرید :
  • در صورتی که کاربر بعد از خرید قصد انصراف از خرید خود را داشته باشد، اگر زمان خرید کاربر در ساعت 21 الی 7 صبح باشد در همان زمان قادر به انصراف می باشد، ولیکن در غیر اینصورت جهت انصراف از خرید نیازمند ارسال تیکت به پشتیبانی پردو (PARDOO) می باشد.
  •  
  • 4.1.5 روش های پستی قابل قبول :
  • 1. اداره پست جمهوری اسلامی ایران
  • 2. شرکت های پستی تابع، دارای مجوز از وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران
  • 3. شرکت های پستی اکسپرس، موتوری و خودرویی
  • 4. شرکت های حمل و نقل سنگین دارای مجوز از وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران
  • 5. ارسال محموله با خودرو و ارسال شخصی
  •  
  • 4.1.6 پرسش و پاسخ قبل از خرید :
  • سامانه پردو (PARDOO) جهت رفع ابهام کاربر، قبل از خرید، در پایین هر آگهی ثبت شده بخش پرسش و پاسخ را ایجاد و کاربر قادر به سوال در مورد آن آگهی با رعایت ضوابط ارسال پیام تعیین شده از سوی پردو (PARDOO) می باشد، لذا بر اساس قوانین پردو (PARDOO)، جواب سوالات کاربران توسط فروشنده پاسخ، و مورد استناد پردو (PARDOO) در صورت بروز مشکلات احتمالی است.
  •  
  • 4.1.7 مهلت اعتراض به خرید :
  • به استناد ماده 37 قانون تجارت الکترونیک، در معاملات راه دور، خریدار می تواند به مدت 7 روز حق اعتراض داشته و با ارائه دلیل، کالا را برگشت داده و تنها هزینه تحمیلی ممکن بر خریدار هزینه باز پس فرستادن کالا خواهد بود. 
  •  
  • 4.1.8 ضوابط ارسال پیام به فروشنده :
  • بنا به تصمیمات پردو (PARDOO)، کاربران در ارسال پیام قادر به ارسال شماره تماس، لینک های تماس، اطلاعات هویت شخصی، آدرس ارتباط نمی باشند. لذا در صورت مشاهده بر اساس مفاد قوانین نمرات منفی با کاربر برخورد خواهد شد. 
  •  
  • 4.1.9 گزارش تخلف فروشنده :
  • خریدار در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با رجوع به آگهی فرد و کلیک بر روی گزارش تخلف، قادر به ارسال تخلف آن آگهی به پردو (PARDOO) می باشد.
  •  
  • 4.1.10 ثبت پیشنهاد قیمت کمتر :
  • خریدار در هنگام ثبت پیشنهاد قیمت کمتر برای یک فروشنده تا 48 ساعت منتظر وضعیت آن (رد/تایید درخواست) می ماند و در این زمان برای همان فروشنده (محصولات دیگر آن) امکان ثبت پیشنهاد قیمت کمتر قبل از تغییر وضعیت ندارد.
  •  
  • 4.1.11 درخواست پیشنهاد قیمت کمتر:
  • بنا به تصمیمات پردو (PARDOO) خریدار نمی تواند، نصف مبلغ محصول، پیشنهاد قیمت کمتر را صادر نماید.
  •  
  • 4.2 مزایده
  •  
  • 4.2.1 شرکت در مزایده :
  • بنا به تصمیمات پردو (PARDOO) و جلوگیری از شرکت در چندین مزایده برای بار نخست بدون عملکرد هر کاربر، کاربر بعد از ثبت نام و تکمیل اطلاعات قادر به ثبت در 2 مزایده می باشد، لذا در صورت موفقیت آمیز بودن هر مزایده به میزان امتیازات کسب شده، در مزایدات بیشتر شرکت خواهد کرد.
  •  
  • 4.2.2 رزرو مبلغ در مزایده :
  • کاربر می تواند برای تعیین سقف مبلغ شرکت در مزایده، مبلغ رزرو را تعیین نماید، این عمل باعث می شود سیستم به جای او در آن مزایده پیشنهاد دهد.
  • .
  • مثال :
  • کاربر در مزایده تلویزیون سامسونگ شرکت کرده است.
  • فروشنده تلویزیون سامسونگ را از مبلغ 1 میلیون تومان شروع کرده است.
  • کاربر به جای ثبت پیشنهاد مبلغ 2 میلیون تومان را در سیستم رزرو می کند.
  • در صورت ثبت پیشنهاد بالاتر، سیستم به جای کاربر تا سقف 2 میلیون تومان ثبت پیشنهاد می کند.
  • .  
  • 4.2.3 ضریب افزایش قیمت در مزایده :
  • پردو (PARDOO) برای جلوگیری از ثبت پیشنهاد با قیمت های کاذب، الگوریتمی جهت افزایش قیمت مزایده ایجاد نموده است، لذا می توانید با کلیک بر روی این لینک آن را مشاهده نمایید.
  •  
  • 4.2.4 زمان پرداخت مبلغ مزایده :
  • در صورت برنده شدن کاربر در یک مزایده، 24 ساعت مهلت پرداخت مبلغ را دارد. در صورت عدم پرداخت توسط کاربر، یک پیام حاوی مهلت 48 ساعته به فروشنده ارسال می شود، در صورت تایید، 48 ساعت به کاربر مهلت پرداخت داده می شود. لذا اگر بعد از 48 ساعت پرداخت صورت نگیرد، در مزایده بیش از یک نفر شرکت کرده باشند، به صورت اتوماتیک پیشنهاد پرداخت به نفر دوم داده می شود. 
  • زمان تایید شده برای پرداخت نفر دوم 12 ساعت و در صورت عدم پرداخت به نفر سوم طی زمان 12 ساعت مهلت پرداخت داده می شود، در صورت عدم پرداخت، مزایده بسته می شود.
  •  
  • 4.2.5 نمرات منفی خریدار در مزایده :
  • در صورت عدم پرداخت خریدار در مزایده طبق ماده 4.2.4 این توافق نامه، نمره منفی طبق مفاد نمرات منفی برای او ثبت می شود.
  •  
  • 4.2.6 نمرات منفی فروشنده در مزایده :
  • در صورت پرداخت مبلغ مزایده توسط خریدار و عدم ارسال فروشنده، نمره منفی طبق مفاد نمرات منفی برای او ثبت می شود. 
  •  
  • 4.2.7 نحوه ارسال کالا در مزایده :
  • اطلاعات خریدار در مزایده بعد از پرداخت موفق برای فروشنده به نمایش داده میشود، فروشنده موظف است با چاپ بارنامه و یا نوشتن اطلاعات خریدار بر روی مرسوله، آن را به روش های پستی قابل قبول در این توافق نامه ارسال نماید.
  •  
  • 4.2.8 عدم نمایش کاربران شرکت کننده در مزایده :
  • بنا به تصمیمات پردو (PARDOO)، تمامی کاربرانی که در مزایده شرکت می کنند، نام کاربری آنها نمایش داده نمی شود، لذا در صورت برنده شدن در آن مزایده اطلاعات کاربر برای فروشنده جهت ارسال کالا نمایش داده می شود.
  •  
  • 4.2.9 انصراف از مزایده :
  • پردو (PARDOO) جهت حمایت از خریدار و حق انصراف از خرید در مزایده، به خریدار این امکان را داده است که 2 ساعت مانده به پایان مزایده از پیشنهاد خود در مزایده منصرف شود.
  •  
  • 4.2.10 تخلف در مزایده :
  • در صورتی که IP شرکت کننده با IP فروشنده در مزایده برابر باشد، پیشنهاد خریدار در سامانه ثبت نمی گردد.
  •  
  • 4.2.11 حداکثر تمدید یک مزایده :
  • کاربر می تواند حداکثر سه بار یک مزایده را تمدید نماید.
  •  
  • 4.3 فروش
  •  
  • 4.3.1 نوع فروش :
  • کاربر می تواند برای فروش محصول یک نوع از سه نوع فروش (عادی، مزایده، مجازی) انتخاب نماید.
  •  
  • 4.3.2 رفع ممنوعیت در فروش :
  • در صورتی که فروشنده بنا به مفاد قوانین نمرات منفی، یکی از بخش های فروش آن معلق یا مسدود شود، با ارسال تیکت می تواند درخواست رفع ممنوعیت نماید، لذا پشتیبان برای رفع ممنوعیت او، یک فروش به عنوان رفع ممنوعیت برای کاربر فعال نماید.
  •  
  • 4.3.3 آپلود تصاویر :
  • کاربر می تواند حداقل یک تصویر و حداکثر ده تصویر در زمان ثبت آگهی، آپلود نماید.
  •  
  • 4.3.4 بخش های ثبت آگهی :
  • کاربر جهت ثبت آگهی نیازمند تکمیل بخش، عنوان کالا، دسته کالا، نوع کالا، تصاویر کالا، توضیحات کالا، ویژگی کالا، وزن کالا، نوع و مبلغ پستی می باشد.
  •  
  • 4.3.5 ذخیره محصول قبل از انتشار آگهی :
  • کاربر می تواند محصولات خود را به مدت 1 ماه در سیستم ذخیره نماید.
  •  
  • 4.3.6 تعداد کارکترمجاز در بخش توضیحات محصول :
  • کاربر جهت ثبت آگهی خود، در بخش توضیحات محصول، می بایست حداقل 5 کارکتر درج نماید.
  •  
  • 4.3.7 زمان واریز مبلغ فروش به حساب فروشنده :
  • فروشنده می تواند مبلغ حاصل از فروش محصول خود، موجود در کیف پول، نسبت به واریز وجه موجود در کیف پول، درخواست آن را نماید بدین صورت، مبلغ به شکل شبا و ساتنا به حساب فروشنده واریز می شود.
  •  
  • 4.3.8 ممنوعات فروش محصول :
  • بنا به دستور، پلیس فتا جمهوری اسلامی ایران، در فروش به شکل اینترنتی برخی کالاها امکان فروش ندارند، لذا جهت مشاهده ممنوعات فروش روی این لینک کلیک کنید.